// Sabrina Fendi ♥



Le Gadis




Imma straight talking, funny, friendly and yeah Im Original ;) Sumandak from The Land Below The Wind. Proud to be sabahan ;) cheers!


Le Credits


skins by : Simple
editor Gadis Semasa : Fahmi Nordin

Tips bila mengantuk didalam kelas
Tuesday, June 21, 2011 | 0 comments
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. helloooooo pembaca yang comel :) malam ni aku maw buat entri 'Tips untuk menghilangkan ngantuk bila didalam kelas'. memandangkan ada setengah pelajar 5B yang awesome itu kuat tidur, so aku dengan berbesar hati maw bagi tips. hihi

HAMPIRI KAWASAN BERCAHAYA
suasana kelas yang ala-ala romantik kekadang menyebabkan kita mengantuk bukan? lagi-lagi time belajar subjek yang memboringkan seperti tetttt ~ so langkah pertama yang kamurang mesti buat ialah mencari tempat yang terang contohnya cahaya semulajadi. cahaya yang lebih terang dipercayai dapat mengembalikan kesegaran mata dan minda.

CUCI MUKA
maybe cara ni terawal yang kamurang buat jika mengantuk kan? kan kan? haha. sudah cuci muka tapi still mengantuk? takpaaa! kita ada cara lain. MARI!

SENAMAN RINGAN
haa! ni jarang dilakukan oleh student. yalaa, kalau sudah mengantuk dah sah-sah la terus landing pi meja kan?
okay sebelum landing tuu meh laa buat erobik sikit seperti menggerakkan kepala, kaki. kalau anggota lain yang kamurang maw kasi gerak pun boleh jua! hahaha. sebab kita perlu menggerakkan anggota kita ialah keranaaaa gerakan tersebut seumpama dapat melegakan saraf yang menyebabkan rasa mengantuk itu.

KUNYAH GULA-GULA
okay okayyy. tips ni aku nda berapa pasti sangat sebab belum try lagi cos' kat sekolah aku diHARAMkan mengunyah gula-gula aka CHEWING GUM :) tapi mungkin betul la jua kan? sesiapa yang sudah try please bgtaw aku. thankyou ^___^

GELAKKAN KAWAN SEKELAS
Ya, ini salah satu cara untuk hilangkan rasa mengantuk dengan mudah. bagaimana maw apply cara ni? begini, bila kamurang berasa mengantuk, cepat-cepat cari rakan sekelas lain yang turut sama mengantuk. sila amati wajah mereka, mesti rasa kelakar dan kamurang turut sama hahahehehahe. LOL. tapi untuk aku tidak payahlah guna cara susah macam ni. kat kelas aku sudah tersedia tukang lawak. hihi. bertuah kan duduk kat kelas aku?

MINUM MINERAL WATER
ehemmm. yang ni tersangat lah mujarab okay yuolsss. aku selalu buat cara ni time peringkat akhir dalam peringkat-peringkat menuju ke alam ZZZ .tidak percaya sila mencuba ;D peace ~


Older Post | Newer Post